sobota, 4 sierpnia 2018

Baśnie Barda Beedle'a

Tytuł: "Baśnie Barda Beedle'a"
Autor: J.K.Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 144

Zapewne każdy fan serii o Harrym Potterze chciał kiedyś mieć w swoich dłoniach podręczniki do Hogwartu. W moim wypadku na pierwszy ogień poszły "Baśnie Barda Beedle'a" , które  pochłonęła w dosłownie chwilę. 

W książce znajdziemy zbiór krótkich pięciu historyjek, które młodzi czarodzieje słyszeli od swoich rodziców na dobranoc już od najmłodszych lat. Wspomina to sam Albus Dumbledore, którego komentarze możemy przeczytać po każdej zakończonej baśni.

"Po raz pierwszy usłyszałem ją z ust matki i wkrótce najczęściej o nią prosiłem na dobranoc. Prowadziło to niejednokrotnie do kłótni z moim młodszym bratem Aberforthem, który wolał bajkę Koza Gdera"

Znajdziemy w niej takie baśnie jak: 

  • Czarodziej i skaczący garnek
  • Fontanna Szczęśliwego Losu
  • Włochate serce czarodzieja
  • Czara Mara i jej gdaczący pieniek
  • Opowieść o trzech braciach

Mi osobiście poza oczywistą "Opowieścią o trzech braciach" najbardziej spodobała się "Czara Mara i jej gdaczący pieniek". Mówi ona początkach animagów oraz szanowaniu czarodziejów przez mugoli. Każda z nich ma swojego rodzaju morał, który bardziej tłumaczy nam Dumbledore.

Książkę polecam. Fajny dodatek do całej serii "Harry Potter" i miła lektura dla fanów magi i czarodziejów. ❤☺

30 komentarzy:

  1. Wiem komu polecę tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś pewnie sięgnę po tę książkę. Brzmi ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi książkami, więc tą sobie odpuszczę :/
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest tak pięknie wydana <3 HP dalej do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju post idealny *.* Moja faza na Harrego trwa, aktualnie czytam piątą część, którą trawię na przemian z ciągle wałkowanymi filmami. Nie miałam pojęcia, że takie książki wyszły :o Już wiem, że na pewno wpadną w moje rączki niedługo...<3

    Zapraszam również do mnie! -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzę, żeby przeczytać tę książkę :D Jestem wielką fanką HP.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i uwielbiam :-) Na pewno kiedyś swoim dzieciom będę czytać ;-)
    https://zaczytana-artystka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie czytałam, ale powinnam to zmienić w najbliższym czasie, bo nawet skrawki tych baśni w Harrym Poterze były magiczne i liczę, że gdy je poznam w całości właśnie takie będą.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  9. Odkąd wyszły one na rynek się do nich zabieram. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się je dorwać. Chcę odkryć, co magicznego kryje się w tych baśniach. ;)
    Pozdrawiam ♥
    http://fitbooksaddicted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i chciałabym jeszcze raz przeczytać, ale nie było okazji. One są tak bardzo magiczne! POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  11. Swego czasu bardzo chciałam przeczytać te trzy dodatki z HP, później jakoś mi przeszło, ale nie przeczę, że jakbym miała możliwość przeczytania jej, to nie wahałabym się ani chwili :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadal nie przeczytałam ani jednej książki nawiązującej do życia Harry'ego Pottera, ale to jest jeszcze do nadrobienia. Tak samo dodatki powiązane z tym uniwersum. ;)
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń